Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki dysk SSD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki dysk SSD?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 13 Sep 2014 16:37:08 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 09 Sep 2014 16:48:42 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <1410281324_pcp$zil0g@cyberdyne.pl>
 od zil0g <zil0g@megapolis.prl>  :
>*Olaf Frikiov Skiorvensen* wdusil[a] knefle:

>Jakie zrodla, przeciez to info z naklejki dysku do wyszukania w ~30s:
>
>http://content.hwigroup.net/images/products/xl/220847/2/crucial_mx100_256gb.jpg
>
>http://www.pcper.com/files/review/2013-11-25/131125-055959-6.11.jpg

Info z naklejki ma niewiele wspólnego z faktycznym zapotrzebowaniem na
energię, w przypadku MX100 jest to prawdopodobnie maksymalny prąd,
jaki napęd potrzebuje w etapie ładowania dodatkowych kondensatorów
podtrzymujących(ułamki sekund), natomiast w przypadku Black 2 można
zobaczyć, że ten dysk w momencie startu potrzebuje około jednego
ampera(na nalepce 0.55A), więc obie firmy na nalepce wpisują coś
innego(w przypadku WD,wynalazcy terminu *IntelliPower, a wkrótce
IntelliCapacity, to chyba tylko Wielki Odyn w niebiesiech zna
znaczenie tej wartości).

Dla odmiany linki do obrazków z Storagereview.
MX100 512:
http://www.storagereview.com/crucial_mx100_ssd_review
Obrazek:
http://www.storagereview.com/images/crucial_mx100_512gb_power_values.png
Write           -       4.16W
Read            -       2.17W
Random read     -       1.41W
Startup         -       2.58W

Black 2
http://www.storagereview.com/wd_black2_ssd_hdd_review
Obrazek
http://www.storagereview.com/images/wd_black2_dual_drive_hdd_power_values.png
Write(SSD/HDD)  -       2.45W/3.72W
Read(SSD/HDD)   -       1.83W/3.28W
Random Read(S/H)-       1.63W/3.35W
Startup(SSD/HDD)-       5.27W/5.27W

*Intellipower:
"Precyzyjnie dobrana równowaga prędkości obrotowej, prędkości
transmisji danych i algorytmów buforowania zapewnia wysoką wydajność i
znacznie ogranicza zużycie energii. Firma WD może stosować inną
prędkość obrotową w każdym modelu dysku WD XXX.
Prędkość obrotowa jest stała w obrębie poszczególnych modeli."
--
Gdy się urodziłem, Polska miała Kościół katolicki.
Dziś Kościół katolicki ma Polskę.