Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Najszybszy pendrive 256 GB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Najszybszy pendrive 256 GB
From: amperomierz <vissim@poczta.onet-in-pl>
Date: Sun, 31 Aug 2014 02:59:00 +0000 (UTC)
Kupilem i musze sie pochwalic ;)

Za namowa kolegi wyzej, kupilem Corsair Voyager GTX 256 GB.
Niestety dokladnych pomiarow nie wykonywalem, bo od razu przerzucilem
swoje dane na niego oraz bootowalnego Linuxa, ale w porownaniu ze starym
Patriot Magnum 64 GB jest o niebo szybszy.
Szybszy nie w sensie maksymalnego sekwencyjnego odczytu (ponad 400 MB/s
odczyt, zapis chyba 200-iles), ale chodzi o male pliki.
Obecnie uzywam go jako "portable Linux workstation" i start systemu to
blyskawica, zapis danych blyskawica, jedynie przy duzej porcji danych mam
problem, gdy jest wpiety do USB2.0 i konczy sie pamiec RAM jako
tymczasowy bufor. Wowczas lekko przycina i praca rownolegla (zapis w tle,
ja odczytuje dane w programie x) jest lekko uciazliwa.
Np. zrzucane sa dane z cache na pena, a ja w tym czasie rozpakowywuje
jakies SDK lub dalej kopiuje duzy plik z urzadzenia x na tego pena.
Mozliwe, ze jest to problem kernela linuxowego (scheduler), wiec jakby
ktos wiedzial jak temu zaradzic, to prosze o hinta.

Dalem za niego tysiaka, ale komfort jaki sie z tym wiaze jest niesamowity.
Przestalem nosic laptopy. W domu cztery, w pracy jeden, w drugiej
dwa...konfigutowanie srodowisk byloby straszne i trudne do utrzymania, a
tak, jeden pen, multi pc+monitor.

Z sama autokonfiguracja przy starcie Linuxa rowniez nie ma problemu.

Aha, z istotnych danych, warto wspomniec o wsparciu write-cache i read-
cache, a nie jak w Patriocie tylko read-cache. Poza tym TRIM, SMART,
czego nie bylo w PAtriocie.

Gdyby ktos potrzebowal jeszcze jakichs danych, walcie na maila.
Testu zapisu oczywiscie nie wykonam, ale co moge sprawdzic pod Linuxem to
sprawdze :)

Ogolnie, cenaz kosmosu (choc dla mnie refundowana czesciowo przez druga
prace), ale komfort niesamowity.

Disk /dev/sdb: 256.1 GB, 256060514304 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 31130 cylinders, total 500118192 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x0008d10c

Bus 002 Device 003: ID 1b1c:1a0e Corsair

[    2.955511] sd 6:0:0:0: [sdb] Write cache: enabled, read cache:
enabled, doesn't support DPO or FUA

--
amp