Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
From: amperomierz <vissim@poczta.onet-in-pl>
Date: Wed, 13 Aug 2014 23:23:26 +0000 (UTC)
Witam,

Wymieniam monitor na lepsiejszy i prosilbym o porade, bo internet jest
pelen klamstw i marketingu, a moze tutaj znajde jakas dobra dusze ;)

Wiem ze chce:
- wysokie odswiezanie (75Hz wzwyz)
- 4:3 lub ewentualnie 16:10 (unikam 16:9)
- rozdzialke 1920x1200  <- min. 1200 w pionie
- wyzsza rozdzialke, bo pracuje na Linuxie i tam np na ekranie 1280x1024
czy 1360x768 wszystko wyglada fatalnie jezeli wlacze Antialiasing czcionek
- na 4.3 clowym telefonie mam FHD i skalowanie czcionej wyglada bajecznie
i takie cos chcialbym rowniez otrzymac na komputerze
- jeszcze wyzsza rowniez wchodzi w gre (mam Intel Iris 5200 z DP, moge
dokupic cos lepszego rowniez)
- wysokie DPI, choc to w sumie przeklada sie na rozdzialke (prawda?)
- chcialbym bardziej cos w formacie 4:3 lub zblizony, zaden wide/double-
wide
- dobra matryce, bez metalicznej poswiaty, kolory
- do tekstu i konsoli, a film i gra od swieta
- nie chce takze zadnych paskow i widocznej siatki na ekranie - mam na
mysli tanie matryce laptopowe, np. Dell-a, gdzie z bliska wyglada
to...g*nianie
- ma byc eye friendly. Wydam ile trzeba, byleby oszczedzic oczy
- regulowana wysokosc
- czarna matowa, grubsza ramka dookola
- czarna czern na ekranie a nie mataliczna, pol/czarna
- niedotykowy
- ssac moze nawet i 400 Watt, byleby jakosc byla  za te waty

Nie jestem pewien co do:
- cali, bo niby fajnie miec 30-ke ale ja mam male biurko i miejsca tyle,
ze jak wyciagne w poziomie reke to palcami dotykam obecnego, ktory juz
stoi przy scianie
- przypuszczam ze 22 byloby dla mnie akuratnie, choc moge sie mylic...

Obecnie mam 19 calowego Della (kiedy byly jeszcze dobrej jakosci), jednak
przeszkadza mi jego mala rozdzielczosc (1280x1024) oraz fakt ze w Linxie
wszystko jest wieksze - czcionki, taby, okna. Chyba wiecie o co chodzi.
Nie miesci mi sie to na ekranie, a preferuje jednak jeden monitor, a nie
dwa. Dwa jakims cudem mecza moje oczy.

Cena do 2-3k.

Przejade pol Polski zeby spojrzec takiemu monitorowi w oczy i powiedziec
You're mine, b*tch :)