Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki zestaw dla grafika
From: "R.e.m.e.K" <pcisdead@wirtualnapolskaPOPRAWNAWP.pl>
Date: Sun, 10 Aug 2014 21:18:45 +0200
Dnia Sun, 10 Aug 2014 15:05:59 +0200, ST napisał(a):

> a twoim zdaniem warto się jeszcze pakować w kompa z procekiem Xeon W3520
> o którymi pisze ToMasz? Ta architektura ma jakieś znaczące ograniczenia
> oprócz wydajności w porównaniu z nowymi prockami i7 w cenie 1-2tys.?

Ten Xeon ma 5 lat, jest w technologii 45nm, na dawno martwej podstawce, jest
o polowe mniej wydajny i zre 70% pradu wiecej. i7 to technologia 22nm,
dodatkowo ma GPU i wiele nowoczesnych technologii inside.
Porownaj:
http://ark.intel.com/products/39718
http://ark.intel.com/products/80806

Stosunek mocy do ceny przemawia na rzecz Xeona, ale zakup i7 to w Twoim
wypadku spokoj na wiele lat. Xeona pewnie za 2-3 lata zechcesz (bedziesz
musial) takze wymienic.

> Xeon W3520 chyba nie będzie się już krzaczył na obróbce rawów?

Nie wiem, nie powinien, ale cholera wie jakich instrukcji uzywa soft, ktorym
sie bawisz. i7 wspiera AVX
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Vector_Extensions), ten Xeon nie.

> Na szybkości renderingu filmów mi tak bardzo nie zależy bo robię ich
> tylko kilka w miesiącu i nie są długie mogę więc poczekać. Chciałbym
> tylko bym w sony vegas mógł ustawić podgląd obrabianego materiału na
> wyższą jakość i po nałożeniu efektów dało się jeszcze nad nim pracować

Vegas tez moze umiec korzystac z dobrodziejstw nowych procesorow Intela. Ale
to by trzeba sprawdzic.

--
pozdro
R.e.m.e.K