Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki SSD
From: Stregor <stregor@gmail.com>
Date: Tue, 29 Jul 2014 08:39:23 +0200
Ty patrz. A wiesz, że przy SSD też masz te ograniczenia? Jak to jest, że
import sporych RAWów do Lightrooma mocniej zależy od taktowania proca i
ilości ram, niże od szybkości dysku?

Czy to przypadkiem nie jest debata o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem?

Kogo stać i/lub kto POTRZEBUJE, ten sobie sprawi SSD i będzie sobie chwalił pod niebiosa. Kto nie, ten nie, i będzie zrzędził. Te technologie, mimo tego że dyski zbudowane na nich umieszczane są w podobnych sprzętach, mają tak naprawdę inne swoje wady i zalety. Więc, świadomy użytkownik pokieruje się swoimi potrzebami i będzie szczęśliwy. Czy ktoś puka się w czoło na wieść o tym, że facet obrabiający pliki wideo w czasie rzeczywistym kupuje kilkakrotnie droższy HDD mający gwarancję prędkości zapisu liniowego? Nie. A przecież Seagate Barracuda jest tańszy, i może nawet w jakimś teście "average speed" ma większy. Więc po co przepłacać?

P.S. w pracy mam HDD, w domu na ultrabooku (też używanym do podobnej pracy) mam SSD + HDD na USB, gdy potrzebuję dostępu do archiwum. Niebo a ziemia na korzyść SSD.

--
Pozdrawiam,
Stregor