Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Problem z monitorem podczas uruchamiania komputera

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Problem z monitorem podczas uruchamiania komputera
From: "atna" <atna6@wp.pl>
Date: Sat, 26 Jul 2014 08:09:28 +0200

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i odpowiem tak zbiorczo :)

Przede wszystkim - cały dzień czekałam wczoraj na kuriera z monitorem, niestety, przyjedzie w poniedziałek.

Mój monitor mam podpięty analogowo, do D-sub. Inaczej chyba bym musiała przez jakieś przejściówki kombinować.

Czy go wyłączam całkiem?
Od ok. miesiąca monitor i komputer mam podłączony do nowego zasilacza UPS. Na noc UPS-a wyłączam jedynie przez wciśnięcie guziczka power. Przy starym UPS-ie po czymś takim zasilacz cichł i wszystkie diodki się wyłączały. Tutaj, niestety, jest inaczej, są takie dwie diodki, które świecą cały czas, jedynie wyciągnięcie kabla z kontaktu by go całkiem wyłączyło. Działa mi to z lekka na nerwy, bo już Livebox w nocy robi za dyskotekę. Tak więc monitor jest wyłączany przez wciśnięcie power na nim i również UPS, do którego jest monitor podłączony - w ten sam sposób. Z kontaktu nie wyciągam kabla zasilającego.

Menu monitora.

Przy uruchamianiu monitora spróbowałam wywołać menu w momencie gdy pod rozmazaną śmietaną ujrzałam coś co z lekka przypominało ekran z zapraszamy, czyli na chwilkę przed pokazaniem się pulpitu Windowsa. Śmietana na ekranie i menu - niewidoczne, albo się w ogóle nie udało go włączyć, albo było niewidoczne. W tym momencie monitor wyłączyłam i włączyłam ponownie i mignął pulpit z ikonkami i znowu szaro-buro - menu monitora nie udało się wywołać. Gdy system w pełni się załadował, obraz na monitorze ukazał się świetny i menu monitora też eleganckie.

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i gdy tylko dostanę nowy monitor, a będą nadal jakieś problemy, to przylecę po więcej, bo sama raczej sobie nie poradzę. Już sama świadomość, że ktoś tam gdzieś wie o problemie i próbuje coś poradzić - bardzo mi pomaga :)

Aaaaa.... mój komputer ma dodatkowe dziury na monitor, jedne są od tej osobnej karty graficznej, a te drugie od grafiki na płycie głównej.

Nie wiem tylko, czy wystarczy przepiąć monitor, czy jednak musiałabym w BIOSie coś zmieniać. Jeśli w BIOSie to mam problem, bo na tym etapie na monitorze mam sieczkę :(

Pozdrawiam, Anna

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.