Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] od czego robią mi się bady

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] od czego robią mi się bady
From: feldmarszałek tusk <NOSPAM_testowanije@go2.pl>
Date: Sun, 22 Jun 2014 15:13:53 +0200
proszę, nie wiem czy to pomoże, ale wklejam,
http://zsyp.eu/smieci/smart.PNG

jak wkładam do dvd płytkę, to podczas wykrywania restartuje mi sie dysk twardy, jak nagrywam płytkę to płytka się psuje (głowica wpada w jakieś drgania) a na dysku może pojawić się badzik... myślałem,że to tylko podczas nagrywania, więc przestałem nagrywać, a tu co jakiś czas wywala mi kolejnego... zasilacz to tracer be cool 420W... myślałem, żeby wymienić na tracera highlandera 500W bo mam go w innym kompie (też psuje płytki), ale nie restartuje mi dysku, co prawda jest to PATA, a ten z badami do SATA... ogólnie nie mam kasy na wymianę wszystkiego...

co do programowego psucia sprzętu to ja mam bogate doświadczenia...
na przykład, kupiłem jakiś czas temu nagrywarkę PATA, podpiąłem ją jednym kablem ATA133 razem z dyskiem twardym, nagerywam, zepsuła płytkę, ale... popsuł się przy okazji dysk twardy, ale nie tak, że się popsuł i ch... pojawły się na nim znikające badsektory, po jednym skankowaniu miał ich 10 po kolejnym 3 po następnycm 17 zawsze w innych miejscach...

albo taki przypadek... kupiłem nową nagrywarkę dvd z gwarancją, podłączyłem ją do laptopa kolegi informatyka w byłej pracy przez adapter na usb... nagrywam płytkę - drgania głowicy, popsuta... wysłałem na reklamację, naprawili odesłali, podłączam ponownie, popsuła płytę... płytki? nie sądzę, nagrywam na verbatimach...

no ale jaki zasilacz kupić? myślę o tracer highlander, musi mieć pasive pfc, bo taki planuję mieć UPS...