Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Matryca 2048×1536

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Matryca 2048×1536
From: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl>
Date: Wed, 4 Jun 2014 11:15:47 +0000 (UTC)
Dnia 04.06.2014  666 <j.666@gazeta.pl> napisał/a:
> Może dobre dla silnych krótkowidzów lub do pracy w okularach 7/24.

Bez okularów, spoko, nie mierz wszystkich swoimi oczyma.

> Mam 15 cali 1600x1200 i poza grafiką (mapy, rysunki) z jakimkolwiek tekstem
> pracuje się na tym fatalnie.

OSX ma to bardzo dobrze zrobione, więc nie narzekam. Niezależnie od ustawienia
rozdzielczości logicznej
co na retinie nie powoduje artefaktów bo pixel masz wielkości podwzrocznej to
fonty skalują się _zawsze_
z maksymalną rozdzielczością matrycy, więc też nie powodują artefaktów. To samo
dotyczy grafiki
rastrowej. Jedynie soft nie wspierający retiny (u mnie stary skype) nie daje
rady bo renderuje sobie
obraz pixel po pixelku i to mu kiepsko wychodzi. Jak aplikacja używa API ekranu
do kontrolek to wszystko
jest ok. Zostają tylko elementy kontrolek, ale to w większości pionowe i
poziome linie więc nie robi im
skalowanie szkody.

> Przy czym "fatalnie" m.in. z uwagi na kiepską skalowalność Win XP (na czele z
> koniecznością restartu przy zmianie wielkości czcionki
> systemowej).

Zmień system :)

> Niektórzy producenci jak HP dokładali własne oprogramowanie w rodzaju Quick
> menu - Zoom, ale to tylko obejście problemu.
>

> -----

możesz nie toppostować?