Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] "cud" z baterią laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] "cud" z baterią laptopa
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Thu, 29 May 2014 16:08:20 +0000 (UTC)
Wczoraj pod wpływem innego wątku postanowiłem zmierzyć pobór mocy
laptopa. W tym celu odłączyłem go od zasilania sieciowego i działał na
baterii ok.35 min. Nic w tym dziwnego, ale ta bateria odkąd mam tego
lapka była prawie martwa , tj. wytrzymywała 5-8 minut.
Dodatkowo w czasie tych 35 minut wykonywałem kilkakrotnie testy
obciązające procesor i grafikę w 2D, zmieniałem plany zasilania, więc nie
było to tylko idle.
Po rozładowaniu i naładowaniu baterii zrobiłem kolejny test na baterii -
tym razem wytrzymała niecałe 5 minut na włączonym tescie OCCT (obciążenie
CPU)
Kiedyś robiłem kilka razy takie "eksperymenty" - całkowite rozładowanie
baterii poza windows (np. w BIOS) i ładowanie poza windowsem w nadzieji,
że da się potem coś z tej baterii więcej wyciągnąć - żadnych rezulatatów.
Laptop cały czas chodził na zasilaczu z włożoną baterią.
Może ktoś wyjaśnić skąd cudowne epizodyczne ozdrowienie baterii.

  • [PECET] "cud" z baterią laptopa, pueblo <=