Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] BIOS na płycie Asrock G41C-GS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] BIOS na płycie Asrock G41C-GS
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Fri, 23 May 2014 09:29:22 +0200
Cześć
Dziwna rzecz mi się przytrafiła. Otóż kiedyś wyłączyłem w BIOS opcję "Intel
speedstep" aby pracował stale z najwyższą częstotliwością. Ostatnio ze
zdziwieniem spostrzegłem że procek działa na pół gwizdka. W BIOS jest
wykrywany poprawnie jako E7500 2,93 GHz ale jego częstotliwość jest ok. 1,5
GHz przy FSB w trybie auto 266 MHz. A opcja "włącz speedstep" jest
wyszarzona i nijak nie idzie jej przywrócić :). Co prawda, mogę w trybie
manual overclockong podnieść FSB do np. 330, ale to wciąż za mało. Wie ktoś
czemu opcja "speedstep" mi się wyszarzyła, co zrobic żeby ją przywrócić
albo inaczej ustawić częstotliwość pracy procka na 2,93?
Dodam że w międzyczsie zaobserwowałem (podczas jakiegoś nieudanego startu
procka) jakieś zawirowania, tak jakby został przywrócony do ustawień
default ale wtedy nie zwróciłem na to uwagi.
--
Jacek