Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Problemy z QNAP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Problemy z QNAP
From: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>
Date: Thu, 15 May 2014 08:47:50 +0200
W dniu 14.05.2014 19:52, Dominik & Co pisze:

> Najmocniej przepraszam Najjaśniejszego Pana, nie chiałem Pana
> urazić, a już broń Boże sugerować Pańskiego niedorozwoju umysłowego.
>
> Nie ośmielałbym się również sugerować, iż forma w której
> pański Qnap raczy zapisywać logi stanowi dla Pana jakąkolwiek
> przeszkodę w ich odczytaniu. Pozostaje mi więc nieśmiało
> zasugerować rozważenie zmiany firmware na jakąkolwiek
> standardową dystrybucję Linuksa, która zapisuje pełne
> informacje w standardowych logach, co z pewnością pomoże
> Panu w trudnym i odpowiedzialnym zadaniu diagnozy problemu.
>
> Z wyrazami należnego szacunku,

Problemem nie są logi, a świrujące dyski, tudzież przewrażliwiony fw,
który na każde pierdnięcie SMART wyłącza macierz albo dyski.
Nie wiem po co Twój trolling, który i tak niewiele wnosi do dyskusji.

Owszem, gdy ma się czas i ochotę, można się pobawić sqlite. Gdy coś Ci
się sypie i potrzebujesz "na wczoraj", to o czas na zabawę ciężko. Nie
każdemu chce się też wyszukiwać, jak zwiększyć historię tych danych.
Inną kwestią jest, że w tych logach zbyt wiele info nie ma. Na konsoli
też niewiele się dzieje.

Acz jak już tak chcesz bronić tej Częstochowy, to nie wiem czy bawiłeś
się nowym panelem. Jak już zostało tu gdzieś napisane, ładny, ale
mułowaty. O dodatkach nawet nie wspominam. Tylko ułomny pakuje serwer
multimediów na Atoma, który ryje całymi dniami i buforuje sobie pliki.
Jest to niestety włączane defaultowo nawet po aktualizacji. Po co? Na co?

Nie twierdzę, że taki sprzęt to złe rozwiązanie, ale taki sam lub b.
podobny efekt można osiągnąć kupując byle serwer z kilkoma dyskami i
stawiając na tym FreeNAS. Przynajmniej później wsparcie o wiele większe
(nie ograniczone do jednego forum), bo to nic innego jak podrasowane
FreeBSD + web panel.

A w ogóle to jakiś dystrybutor na Polskę jesteś, czy co, że tak bronisz
tego złomu ?