Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki monitor 10-bitowy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki monitor 10-bitowy?
From: BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid>
Date: Mon, 12 May 2014 21:46:27 +0200
W dniu 2014-05-11 13:36, Marek pisze:
W dniu 2014-05-10 22:22, BQB pisze:

U mnie na FF jest widoczne pierwsze przejście dokładnie od połowy, na IE
jest o jakieś 20 pikseli dalej od lewej strony i faktycznie nieco
inaczej wyświetla. Mam stary AOC LM929 i HD 3870 przez DVI. Dobrze czy
źle?

Na systemach z kolorem 8-bitowym jest to prawidłowe. A to, że od połowy
widzisz, to znaczy, że monitor powinieneś podkręcić sobie (jasność /
kontrast). Pewnie przekontrastowałeś. W systemach 10cio bitowych nie
widziałbyś żadnych pasków zapewne. A róznica między FF a IE jest w tym,
że FF stara się honorować profilowanie a IE nie (a raczej
nieprzewidywalnie) lub nie wiem jak zmusić IE do tego.

Kontrast mam na 16 a jasność na 15, ustawiałem to kiedyś w/g jakiejś strony www i nie jest zbyt jasno ani zbyt ciemno, czasem w jakichś ciemnych scenach gier podkręcam gammę w grze, zdjęć nie przeglądam, głównie przeglądam www i usenet - bardzo dużo czytam.