Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Uzywa ktos ultra wide'a?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Uzywa ktos ultra wide'a?
From: Corso <corso@nospamjabster.pl>
Date: Sun, 27 Apr 2014 22:43:51 +0200
Dnia Sat, 26 Apr 2014 12:29:14 +0200, mr misio napisał(a):

> Tak czy siak, wracam do glownego pytania - uzywa ktos i ma wrazenia z
> ultraWidem?

Znajomy miał przez chwilę i dla nie go to za duże było.
Więc pytanie czy mamy na tyle przestrzeni aby gabaryty monitora nas nie
przytłaczały.
Drugi problem - proporcje. Ultrawide to 21:9 - i o ile filmy na tym
wygladają dobrze to już gry nie zawsze - sporo gier nie przewiduje innych
proporcji niż 4:3, 16:9 i 16:10 (niektóre nawet z tym ostatnim mają
problemy) - więc jeśli planujemy grać na takim potworze to lepiej się
zorientować czy nasze gry wykorzystają dodatkową przestrzeń.
W sumie niedostosowanie programów to byłby ogólny problem - zarówno soft
jak i strony interenetowe wyswietlają się centralnie, po bokach zostawiając
masę wolnego miejsca. Więc jedynym sensownym wykorzystaniem takiego
monitora to praca z podziałem ekranu na kilka, najczęsciej 2 lub 4
aplikacji - z tego co widziałem to soft dostarczany z monitorem ładnie tym
nawet zarządza.

Pozdrawiam,
Corso