Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 13 Apr 2014 21:50:59 +0200
Użytkownik yerine.ictimai napisał w
48015581-9dc2-4450-817d-8c9c8aefb932@googlegroups.com">news:48015581-9dc2-4450-817d-8c9c8aefb932@googlegroups.com...
producent nie dostarcza sterowników (...)
Proszę o pomoc: SKĄD JE WZIĄĆ?

Bywa, że na stronie producenta gdzieś niby odpowiednie drivery są, ale nijak
nie idzie ich znaleźć. Przećwiczyłem to w przypadku Intela, gdzie ichnie
metody wyszukiwania - za czorta nie zdają egzaminu.

No cóż, jest też sporo niezależnych witryn specjalizujących się w
dostarczaniu sterowników wszelakich, chciałbym tu przedstawić trzy
szczególnie wygodne:

  1.. http://driveragent.com/
  2.. http://www.drivershq.com/  ( z narzędziem "Driver Detective")
  3.. http://www.driverguide.com/  (również używa "Driver Detective" od
drivershq)

Wykonują one 3 usługi:

a)      Skanują komputer sprawdzając, jakie urządzenia wymagające
sterowników są na nim używane (zarówno te, które widać aktualnie w
systemowym "menadżerze urządzeń" jak i te, których używaliśmy kiedykolwiek,
a obecnie są "Disconnected").

b)      Sprawdzają w swojej internetowej bazie danych, czy mają nowsze
wersje używanych przez nas sterowników.

c)      Oferują ich ściągnięcie

Trzeba tu wspomnieć, że o ile dwie pierwsze czynności są za friko, to już
aby pobrać sterowniki trzeba wykupić abonament. Dwie pierwsze firmy liczą
sobie za to (bodajże) circa 30 dolarów, zaś trzecia, driverguide - jedynie
15. W jej przypadku również istnieje możliwość pobrania 2 sterowników
tygodniowo - bez jakichkolwiek opłat, ale jakoś mi się to nie udawało, bo
ichni "downloader" za każdym razem mi się wykrzaczał. W końcu wykupiłem ten
abonament, ale zachwycony nie jestem: ichnia wyszukiwarka sterowników jest
b. toporna, tak że co i rusz się okazuje, że ściągnąłem złe sterowniki (to
zresztą sprawa zasługująca na osobne omówienie).

Najlepiej wygląda (jak mi się zdaje) działanie witryny driveragent: raport
wyświetlany jest w postaci strony WWW, przedstawia wszystkie urządzenia,
które kiedykolwiek wetknęliśmy w naszą maszynę, i dla każdego, dla którego
driveragent ma nowsze wersje sterowników, jest "podpięty" link, do ich
pobrania, co zdejmuje z nas wysiłek szukania, a i sprawdzania tego, czy
sterownik jest właściwy...

Jest też klawisz "Download all", ale... nie zawsze warto z niego korzystać,
bo można mieć później kłopoty z instalacją. Albo np. zainstalować drivery do
płyty głównej, z której żeśmy zabrali tylko dyski...