Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk SSD ile procent zapasu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk SSD ile procent zapasu
From: mr misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl>
Date: Sat, 12 Apr 2014 12:18:36 +0200
Użytkownik BQB napisał:
W dniu 2014-04-11 17:25, (c)RaSz pisze:
Użytkownik "mr misio" napisał w
news:li8r3k$q7b$2@node1.news.atman.pl ...

: (...) zainstalowalem juz kilka SSD w kompach "rodzinnych" -
: zeby skonczylo sie narzekanie na to, ze komp sie dlugo wlacza

Tak sobie myślę, że i na HDD   _można_  osiągnąć znaczne polepszenie
szybkości startu systemu, wystarczy trochę pomyśleć. Wszak zwykły HD ma
całkiem przyzwoity transfer (nawiasem pisząc: mam wyśmienity pomysł,
jak go
przyspieszyć KILKADZIESIĄT razy!), natomiast SSD rozkłada go na łopatki
_głównie_  szybkością wyszukiwania plików (sektorów / danych), tu
przewaga
jest kilkudziesięciokrotna! Ale czynnik ten miałby znaczenie zdecydowanie
mniejsze, gdyby system wczytywany był w postaci  _jednego_  bloku! (Albo
jakiejś b. małej ich ilości). Ot, wartki potok, czytany ciurkiem, bez
czasochłonnego myszkowania głowicy w poszukiwaniu kolejnych fragmentów.

Coś takiego miałem gdzieś 15 lat temu na Amidze - system był odczytywany
z jednego pliku, wrzucany do ramu i tam rozpakowywany, działało to
bardzo szybko w stosunku do normalnego startu systemu.

http://antyweb.pl/windows-8-1-bedzie-potrzebowal-tylko-4gb-wolnego-miejsca-na-dysku/

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg