Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zmiana częstotliwości sterowania LED-=?ISO-8859-2?Q?=F3w=3D=

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zmiana częstotliwości sterowania LED-=?ISO-8859-2?Q?=F3w=3D=3Fiso-8859-2=3FQ=3F=5Fpod=3DB6wietlaj=3DB1cych=5F?==?ISO-8859-2?Q?matryc=3DEA=5Flaptopa=5F=28PWM=29=3F=3D?=
From: "Marek" <marogo2310@wp.pl>
Date: Thu, 27 Mar 2014 20:19:08 +0000 (UTC)
Dnia 2014-03-27 Adam dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

Mam kilka laptopów, i chyba w większości da się zmieniać częstotliwość.

Możesz wymienić przykładowe częstotliwości?
Lenovo R500 model 2735, grafika Radeon HD 3450 - od 50 do 100 w kilku krokach

Lenovo R500 model 2716, grafika Intel HD - bodajże od 50 do 70 lub 75 w 3 krokach

FUJITSU SIEMENS AMILO Pro, 2 różne stare modele- 50 i 60 w obu (w jednym jeszcze chyba 70)

stary ThinkPad R51, model 2887, Intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller [Display adapter] (2x) - też miał kilka częstotliwości

Dell Inc. XPS M1330, Mobile Intel 965 Express Chipset Family [Display adapter] (2x) - też jakieś 3 częstotliwości.

To tak na szybko.

 No to żeś mnie zaskoczył :)

Wszystkie z wymienionych jadą chyba na fabrycznych sterownikach grafiki. Oczywiście częstotliwości podawałem dostępne dla wbudowanego wyświetlacza, dla monitorów zewnętrznych paleta może być szersza.

Przy zastosowaniu sterowników producenta chipsetu, albo sterowników pisanych przez "zapaleńców gier" możliwości mogą być
wielokrotnie większe.

 Więc jakby zdobyć zmodyfikowane sterowniki lub pogrzebać w nich samemu, to
jest szansa na zmianę częstotliwości
odświeżania ekranu? Tylko czy to coś da, bo raczej problem tkwi w częstotliwości podświetlenia LCD, a to może być
niemożliwe do ustawienia software'owo.

--
Pzdr.
Marek