Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 25 Feb 2014 08:58:50 +0100
Dnia 2014-02-24, o godz. 22:10:00
Maurycy <maurycy@centrum.cz> napisał(a):

> Ja pamiętam, używałem i przeglądałem "strony" za pomocą peceta 386
> podpiętego do sieci uczelnianej coś ok. 1995-1996r. :-)

Gopher był fajny bo przypominał strukturę menu BBS-ów ale z
odnośnikami do innych serwerów. Dosłownie chwile później "wszedł" Mosaic
i HTML zaczął rządzić.
Gophera to ja używałem na Xt i AT pracującymi jako terminale SSH.
Ech... 8-bitowa karta Ethernet na ISA na koncentryku, packet driver,
stos TCP/IP pod DOS-em i odpalona sesja ssh do lokalnego serwera na
Linux-ie a z niego dzierżawką 33600bps z modemami Goramo BPh+ w świat.

BTW: najważniejszym narzędziem sieciowym w tamtym czasie był terminator
BNC 50 omów. Magistrala koncentryka była bardzo wrażliwa na uszkodzenia
mechaniczne. Biegało się i szukało błędów.

Zdrówko