Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaka obudowa z usb 3.0 ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaka obudowa z usb 3.0 ?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 23 Feb 2014 20:11:55 +0100
Dnia Sat, 22 Feb 2014 21:44:00 +0100, Jawi napisał(a):

> he he he
> Masz rację, warto dać za obudowę  200% - 1000% więcej.
> Ale trzeba mieć dla niej albo zastosowanie, (jak będę np przenosił kompa
> często to może i taką kupie. Ale wtedy zastanowię się nad lapkiem ;),
> albo nadmiar kasy i dla własnego poprawiania kupuje sobie taką, albo w
> wyniku snobizmu (najczęściej).
> Ale dla kompa biurkowego, domowego, ta ja nie widzę jakoś przekonania do
> takiego wydatku. Czasami się wydaje więcej bo ładna, ale żeby aż tyle
> więcej, tym bardzie że "ładność" przemija ;)

To, że Ty nie widzisz nie znaczy, że dla innej osoby nie ma to sensu. Skądś
się przecież popularność iMaców bierze, a często powtarzanym argumentem
jest, że „one są takie śliczne”. ;)

Wybierając dla siebie swego czasu obudowę (po tym, jak użytkowałem Chieftec
Dragon DX-01B-D-U) kryteria były następujące:
- porządne wykonanie, ścianki z grubej blachy
- brak ostrych krawędzi wewnątrz, przez które człowiek po montażu klamotów
krwawi niczym zarzynane prosię
- montaż dysków w poprzek obudowy tak, by mieć do nich w razie potrzeby
wygodny dostęp, bez konieczności demontażu czegokolwiek z płyty głównej (w
Dragonie niestety wyciągnięcie kosza z dyskami wiązało się z koniecznością
ściągania radiatora z procesora)
- miejsce przynajmniej na 6 dysków 3,5", do tego 2/3 zatoki 5,25"
- miejsce na wenylator do chłodzenia dysków (komp działa 24/7/365), a na
tylnej ściance na 12" wiatrak wyciągający powietrze z obudowy

Padło na Chieftec Bravo LBX-01B-B-B, z której jestem bardzo zadowolony.
Masywna, stabilna, zamknięcie na kluczyk skutecznie odcina zapędy pędractwa
znajomych, do bawienia się przyciskami, montaż wszystkich podzespołów
bezproblemowy, łatwo utrzymać porządek w okablowaniu. Po dodatkowym
wyklejeniu matami wygłuszającymi niejeden laptop się głośniej zachowuje, niż
mój zestaw podczas normalnej pracy (sprawdzić, czy nie gry - wtedy
chłodzenie na HD7850 daje czadu ;D).

Jak patrzę po cenach obecnie, to najtańsza dalej nie jest - Ceneo podaje
minimalną cenę 532 PLN. Co mnie prawdę mówiąc trochę zdziwiło, bo wydaje mi
się, że kupowałem ją taniej. :-O

[ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pamiętać, ale nigdy     ]
[ o kolejnej cyfrze…                                     (demotywatory.pl) ]