Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mora na obu monitorach

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mora na obu monitorach
From: "Andrzej" <An@dy.pl>
Date: Thu, 6 Feb 2014 17:58:03 +0100
Mam podłączone równocześnie 2 monitory,
jeden CRT, drugi LCD.
Po restarcie na obu monitorach pojawiły się
dziwne, poruszające się kolorowe znaczki,
głownie w poziomie.
Po kolejnych restartach było ich więcej, do tego
stopnia, że nic nie było widać np. w OE, albo jest
ich dużo mniej, jednak są uciążliwe.

Uszkodzona karta graficzna

Zanim napisałem na tę grupę przejrzałem trochę
Internet i oczekiwałem tutaj opisu jakichś własnych
doświadczeń z tego typu usterką. Bo diagnoz typu:
gdy mora jest na jedynym monitorze, to na pewno
zepsuty monitor, a jeśli na dwóch monitorach, to
zepsuta karta graficzna, jest w Internecie pełno.
Wiem, że uszkodzenie karty graficznej jest w tym
przypadku prawdopodobne, ale czy tylko to?
Czy na przykład ktoś próbował zainstalować od nowa
kartę graficzną i jaki był efekt - całkowity pad, sytuacja

Co rozumiesz pod pojęciem "zainstalować kartę graficzną"?
Zainstalować w komputerze - czyli włożyć inną, czy zainstalować soft?
Myślałem o odinstalowaniu w menedżerze urządzeń i poleceniu
szukania sprzętu ze wskazaniem na oryginalną płytkę ze sterownikami,
a gdyby się nie dało, to włożeniu płytki i próbie nadpisania sterowników.

nie zmieniła się czy chociaż trochę pomogło?
Co tak naprawdę mogło zepsuć przerwanie skanowania
pendriva podczas startu (chyba robił wtedy CHKDSK)
przez restart z przycisku na obudowie?

Dlaczego zastosowałeś twardy a nie miękki restart?
śpieszyłem się, bo nie chciałem żeby to skanowanie coś mi
napsuło na pendrive. Mam złe doświadczenia z CHKDSK.

W tej chwili, zaraz po ściągnięciu systemu zakłócenie
na obu monitorach jest tak duże, że trudno cokolwiek

Co to jest "ściągnięcie systemu"?

Start systemu. Przepraszam za slang.

robić, bo treść okienek jest całkowicie zamazana,
ale po chwili sytuacja znacznie się poprawia.
Na monitorze LCD, na którym oglądam TV, obraz po
pewnym czasie od startu systemu jest wręcz doskonały.
Obawiam się jednak, że samo się nie "wyleczy".

Jaka MB? Jaka grafika? Wbudowana czy na złączu?

MB: ASUS P4C800 Deluxe
Karta na złączu: RADEON 9600 Pro Sapphire
Podłączone 2 monitory, jak już pisałem. monitor LCD pełni właściwie
rolę telewizora (mam kartę TV).

Z Twojego opisu wynika, że grafika jest OK - poprawny obraz na teście POST
i do momentu uruchomienia sterowników.

Spróbuj na jakiejś dystrybucji live - najlepiej linuksowej.
Spróbuję. Muszę coś znaleźć.

Garść nowych "doświadczeń".
Mam stary system na starym dysku, bardzo rzadko używany.
Wybierać, z którego dysku ma odbyć się bootowanie, mogę
przy pomocy klawisza F8 podczas startu.
O dziwo, na tym starym systemie było zero mory, na obu monitorach.
Natomiast podczas restartu mora pokazała się już podczas POSTu,
po raz pierwszy to się zdarzyło. Potem w systemie, którego normalnie
używam, mora byla bardzo długo, dużo dłużej niż rano. Potem sama
zniknęła i teraz jest OK.

Dziękuję i pozdrawiam
Andrzej