Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Wed, 5 Feb 2014 13:49:39 +0100
Dnia 2014-01-31, o godz. 17:22:03
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

> Częstp i gęsto niestety tak jest. Laptopy stały się modne, bo to niby
> to samo co stacjonarny, a kabli mniej (taaa, jasne), przenośne (w
> sumie - choć jak widzę takie 17" kolubryny to takie sobie to
> mobilne).

Modne - i tyle. ;-)

> I jak korzystają z niego w domu, to tu jakiś film zaciągną, albo sezon
> serialu od znajomego przyniosą… Komputerów coraz częściej w domu jest
> sztuk więcej niż jeden. NASy też się coraz popularniejsze stają. I
> naprawdę nie trzeba być fotografem, żeby z jednego wyjazdu natłuc
> parę GB zdjęć. Ba - nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że RAWy
> fotografa łącznie ważą mniej (bo jest ich spoooro mniej), niż JPEGów
> po jednym wyjeździe przeciętnego osobnika za aparatem. :D

Zwykły użytkownik komputera i aparatu/kamery używa aparat/kamerę do
czasu zapchania karty a potem dopiero zrzuca na komputer. Mnie też
kiedyś wydawało się że komputerów ludzie używają tak jak ja. Po czym
dziwiłem się że zwykle poza systemem i Office-m na dysku nie mam nic
więcej. Ciągłe kopiowanie dużej ilości danych z/na komputer to nadal
margines - jeśli sami robicie to nie oczekujcie że robią to wszyscy. A
przy sporadycznym kopiowaniu - nawet raz na 2-3 miesiące to nadal
sporadycznie - zawartości karty aparatu nie zwróci uwagi na prędkośc bo
nikt mu nie uświadomi że może być szybciej. NAS wbrew pozorom też nei
stoi w każdym domu - choć powoli staje się modny jak laptopy. ;-)
Rozejrzyj się po rodzinie - ale nie tych mocno "skomputeryzowanych" ale
po tych gdzie laptop to pierwszy/drugi komputer - ilu z nich ma NAS-y.
Śmiem twierdzić ze jak przejdę się po klatce schodowej (~12 mieszkań)
to znajdę laptopa prawie w każdym mieszkaniu. A NAS-a raczej tylko w
moim. A mieszkam w budynku gdzie średnia wieku jest między 30 a 40
rokiem i ludzie raczej zasobni.

> Babcia - ale to jest inna kwestia, na co któryś z przedpiśców zwrócił
> uwagę. Bardziej wypasione konfiguracje (procesor, ram) mają 100 Mbit
> karty, a słabsze wersje spokojnie z gigabitem.

Jak napisałem: do firmowych kilkudziesięciu plików Excella nie trzeba
więcej. Jak potrzeba to konfiguracja raczej świadomie wybierana. Poza
tym w firmach często user ma tylko dostęp do profilu usera i zakaz
trzymania prywatnych rzeczy na kompie.

Zdrówko