Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Sata i AHCI w HP Compaq.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Sata i AHCI w HP Compaq.
From: " 666" <j.666@gazeta.pl>
Date: Mon, 3 Feb 2014 11:19:29 +0100
Z "Enabled" to były kłopoty, przy "Enabled" i instalacji Win XP sp2 (OEM CD) to HDD nie był w ogóle widziany, dopiero trzeba było w Biosie przestawić na "Disabled", żeby instalka zobaczyła twardy dysk i dało się zainstalować system bez cudów-wianków (czyli bez preparowania za pomocą nLite lub bez podłączania stacji dyskietek z osobnymi sterownikami po F6).

Ale właśnie natchnąłeś mnie czym innym: żebym sprawdził, czy HDD pracuje w AHCI, no i.. nie pracował, zaczarowałem się tym, że był kontroler Sata zainstalowany i szczęśliwy trybu nie dociekałem.

Więc poszperałem w sieci, i za pomocą softpaka HP SP32478 zaktualizowałem tryb
pracy HDD do AHCI.

Ponieważ softpak (sterownik Intela) to *.exe wymagający dyskietki, utworzyłem wirtualny napęd A: za pomocą programiku Virtual Floppy Drive (VFD) K.Kato (trochę zabawy z tym vfd było, bo żeby softpak zobaczył "włożoną dyskietkę", to trzeba było najpierw w "napędzie" pusty plik obrazu utworzyć, dopiero wtedy softpak zobaczył "włożoną dyskietkę").

Win poprosił o restart i... zapętliły się w restartach.

W tym momencie więc wszedłem w BIOS (F10), przestawiłem w biosie "SATA Native Mode" z "Disabled" na "Enabled", wystartowałem [na wszelki wypadek] w tryb awaryjny z obsługą sieci, system zażądał sterowników nowego urządzenia, więc wskazałem ścieżkę (tym razem juz nie była potrzebna witrualna dyskietka), kolejna prośba systemu o restart no i teraz HDD hula w AHCI, więc tą samą drogą (bez cudów wianków przy samej instalacji win xp) będzie można ustawić tryb AHCI dla SSD.

Tak czy inaczej dzięki :-))

-----
To daj na Enabled