Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 100 Mbit karty LAN w nowych laptopach
From: Poldek <noczelny@gazeta.pl>
Date: Thu, 30 Jan 2014 09:46:40 +0100
ikov wrote:
  Popatrz z innej strony: w ubiegłym roku kupowałem laptop samsunga,
netbook acera i używanego T60 - nie wiem jakie mają karty sieciowe (na
drut) bo nigdy nie były używane - korzystają tylko z wifi :)

Mam T60 - LAN użyty tylko wtedy, gdy musiałem przesłać na inny komputer
parę GB - przy wifi "g" prędkości są bardzo nietentego, a tak
bezpośrednio po kabelku idzie tyle, ile maksymalnie może. Nawet nie
przez router, bo ten ogranicza do 100Mb.

No dobra, ale czy to jest jakieś wytłumaczenie dla zjawiska polegającego na wkładaniu 100 Mbit kart do współczesnych laptopów po 3 tysiące? Jeżeli dziś kupuję nowego laptopa, to nie dlatego, żeby on był dobry 10 lat wstecz. Jeżeli dziś mam zapłacić 3 tysie, to dlatego, że nowoczesny laptop dziś kupiony ma być dobry przez parę lat w przyszłości. Teraz sobie wizualizuję... jest 2021 rok, potrzebuję włączyć się do sieci żeby przewalić paredziesiąt GB, wtykam kabelek a tu pojawia się "połączenie sieciowe 100 Mbit" :-o Zauważta, że te nowe laptopy nie posiadają również złącza express card ani nic, co byłoby nowszym odpowiednikiem express carda. Więc nie ma szansy na wymianę karty sieciowej LAN na szybszą lub zamontowanie dodatkowej szybszej karty.