Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Upgrade i nagłe zdziwienie:

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Upgrade i nagłe zdziwienie:
From: "maX" <averwywal@interia.pl>
Date: Sat, 7 Dec 2013 02:10:39 +0100

Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości news:l7s1ci$tsg$1@mx1.internetia.pl...
No i nagle "zonk" na nowych płytach nie widzę portów IDE:(

Na nowych płytach często nie ma też już PCI.

Przegapiłem ich śmierć technologiczną? Co robić droga redakcjo? Kupowanie dodatkowego dysku na SATA by przerzucić dane na niego i zostawienie tych starszych w szufladzie jako backup jest takim sobie pomysłem. Wolałbym ich nada używać.

Skoro i tak wymieniasz praktycznie cały komp to te 250 zł możesz dorzucić do nowego dysku na SATA. Szczególnie że będzie on zdecydowanie szybszy niż stare IDE-ki. A starych dysków możesz się pozbyć na Allegro.

Jakieś przejściówki podobno są (SATA->IDE) ale z ich działaniem jest loteria...

Są kontrolery PCI na IDE. Może byc nawet taki tańszy (bez własnego biosu) jeśli nie potrzebujesz z tych dysków startować.