Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ocenić dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ocenić dysk
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 19 Nov 2013 12:12:18 +0100
Dnia Tue, 19 Nov 2013 00:13:48 +0100, Adam napisał(a):

Moja rada: szukaj innego dysku.
Po skopiowaniu danych możesz spróbować na nim low-level format, z
nadaniem nowych znaczników. Ale traktuj dysk jako testowy, nie produkcyjny.

Dzięki za odpowiedź. Ale co myślisz o "przycięciu" partycji?

Jeśli problem tkwi, tak jak myślę, w pozycjonowaniu głowicy - to nic nie da.

Na płycie Hirensa jest jakieś narzędzie do sprawdzania HDD.
Nie pamiętam teraz nazwy - może ktoś podpowie. Ewentualnie mogę sprawdzić wieczorem.

Na Twój test, robiony z poziomu systemu operacyjnego ma wpływ zbyt wiele czynników, jak choćby uruchomiony skaner antywirusowy, usługi, programy pracujące w tle.

Jeśli wykonasz (swoim testerem) kilka przebiegów, i w każdym z nich wykres jest identyczny, to przesuwanie partycji ma sens.

Ale takie testy winno się wykonywać na niskim poziomie - bez ładowania systemu operacyjnego.

--
Pozdrawiam.

Adam