Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
From: " 666" <j.666@gazeta.pl>
Date: Fri, 15 Nov 2013 11:16:38 +0100
Potrzebujê przekopiowaæ bit za bitem dysk, na którym mam pewne niechc±cy
"usuniête" (Shift Del w OE) dane, ¿eby odzyskaæ dane na
kopii dysku.
Akurat natrafi³em na identyczny model dysku (kupno identycznego dysku wydaje mi
siê prostsze ni¿ robienie obrazów czy kombinowanie z
"prawie" podobnym dyskiem 2,5''), wiêc temat mi siê przypomnia³.
Ale pojawia siê pytanie, czym fizycznie przekopiowaæ?
Jedyny mój desktop z p³yt± ze z³±czami Ultra ATA (IDE) to w³a¶nie ten z
odstawionym dyskiem pod w98se FAT32, poza tym mamy same
laptopy (no z ró¿nych czê¶ci po schowkach da siê jakby co zmontowaæ stacjonarny
komputer z ATA/IDE) i ¿adnej obudowy zewnêtrznej
3,5''.
Macie pomys³, jak najtañszym kosztem SPRZÊTOWYM przekopiowaæ dane z HDD 3,5''
na identyczny HDD 3,5'' ?
Nie chcê wydawaæ na zewnêtrzny napêd 2 x IDE (trochê to ju¿ muzealne), a do
tanich przej¶ciówek trzeba osobno kombinowaæ z
zasilaniem 5V/12V.
Na razie przychodzi mi do g³owy znalezienie jakie¶ trzeciego dysku, instalacja
na nim czegokolwiek (Win? linux?), nastêpnie
podpiêcie tych dwóch dysków i programem narzêdziowym (to tre¶æ nastepnego
pytania: czym przekopiowaæ dysk bit za bitem?) wykonanie
wiernej kopii.
Inne pomys³y?