Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jeszcze raz: HDD i sektor 4kB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jeszcze raz: HDD i sektor 4kB
From: "Robin" <zyx3@pocztax.onet.pl>
Date: Fri, 1 Nov 2013 13:26:24 +0100
> Je¶li jest HDD z "du¿ymi" sektorami i pokrojê go na partycje wg
> cylindrów (zaczynaj±c now± partycjê na nowym cylindrze), to nie bêdzie
> s³ynnego problemu z zachodzeniem sektorów logicznych na fizyczne?
>
> Czy te¿ dysk mo¿e "oszukiwaæ" na translacji i nie zawsze siê to sprawdzi?
>

> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam.

Nikt nie odpowiada, to ja spróbujê, jesli siê mylê niech kto¶ mnie poprawi.
Je¶li masz Windows 7 lub wy¿ej nie masz siê co martwiæ dyskami Advanced
Format (z sektorem 4kB). Dysk zostanie poprawnie sformatowany.
Je¶li masz Windows XP, nie da rady poprawnie sformatowaæ dysku AF w tym
systemie, po sformatowaniu musisz skorzystaæ z dodatkowego programu
zewnêtrznego. Np. WD zamieszcza na swojej stronie bezp³atnie programik,
który do tego s³u¿y Acronis WD Align. Sa tez inne programy do tego celu np.
Paragon Alignment Tool.
Jak jest w L:Inuksie - nie mam wiedzy na ten temat.

Robin