Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UPS kontra komputer.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UPS kontra komputer.
From: "neelix" <aneelix@wp.pl>
Date: Wed, 16 Oct 2013 19:39:38 +0200

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:525c4a30$0$32683$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:525a7773$0$14835$65785112@news.neostrada.pl...
Mam starego kompa na zasilaczu ATX-230 PA i do tego UPS Lestar MDX-500. Wymieniłem komputer na nowy z zasilaczem Chieftec GPS-400AA-101A.
Miałem ten zasilacz 5 lat na serwerze, potem przestał się włączać, "spuchł" kondensator elektrolityczny. Ale do rzeczy. Można go przerobić, żeby działał z każdym UPS'em, sposób znajdziesz na elektrodzie, wystarczy dolutować kondensator 200uF/400V w odpowiednie miejsce. U mnie z taką przeróbką działał z UPSem APC Back 700VA 5 lat. Ogólnie to wina projektantów zasilaczy, którzy nie uwzględnili, że starsze UPSy mają przebieg różny od sinusoidalnego. ;-)
Na szczęście układ aktywnego PFC można wyłączyć. ;-)

Chętnie dolutuję. Może wiesz chociaż mniej/więcej gdzie leży ta przeróbka?

--
Pozdrawiam
neelix