Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ups UPS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ups UPS
From: Boguś <telemorele@wp.pl>
Date: Wed, 16 Oct 2013 15:56:15 +0200
BartekK napisał:
To że w www-konfiguratorze jest _też_ opcja łączenia się przez sieć na adres IP
upsa, to nie znaczy że USB ma
nie działać

Skoro instrukcji nie czytałeś, ani nie sprawdzałeś u producenta, to czy chociaż
próbowałeś na pałę podłączyć
ten UPS do tego NAS kabelkiem USB (który był w zestawie z UPSem), i zobaczyć co
się pojawi na tej zakładce
"UPS settings" na dole, w UPS Information ? (instrukcja, strona 612)?

Podłączenie czegokolwiek 'na pałę' zwykle jest ryzykowne. Tym razem zaryzykowałem i za Twoją sugestią podłaczyłem kabel z USB do NASa. Na planszy obsługi UPSa , która była nieco inna niż w instrukcji, była opcja UPS serwer //podłaczenie przez SNTP. Wybranie tej 2 opcji umożliwia wybranie opcji 'wyłącz serwer po' np 5 minutach. I to działa!, z tym że trzeba jeszcze doliczyć jakieś 3 min na zamknięcie serwera NAS

Problem zatem rozwiązany. Dziękuję.

PS. Zostaje jeszce drobiazg. Serwer NAS się wyłącza, ale UPS napięcia nie wyłącza. Po drodze jest zasilacz NASa, któwy pobiera <4W . Na UPSie cały czas powtarza się sygnał dżwiękowy o poborze prądu. Nie sprawdzałem jeszcze czy po dojściu pojemności baterii w pobliżu zera napięcie jest wyłączane a jeżeli UPS wyłacza się przy'zerze' czy jest to bezpieczne dla baterii.