Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Czy grzejący się modem może powodować zwiechy kompa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Czy grzejący się modem może powodować zwiechy kompa?
From: Gajos <chcialbys@to.com>
Date: Sun, 13 Oct 2013 12:35:18 +0200
Nie mam pojęcia co się dzieje, ale nagle ni z tego ni z owego zaczął mi się przywieszać mój PC-et. Pytam o modem, bo zbiegło się to dokładnie z momentem kiedy w UPC przeszedłem z 60 Mbitów na 120 Mbitów.

Zwiechy są z cyklu tych, z którymi ostatnio miałem do czynienia może z 15 lat temu... Nagle po prostu przestaje działać myszka i klawiatura tak że nic nie jestem wstanie zrobić i tylko reset na obudowie pozostaje. Żadnych błędów, niebieskich ekranów, po prostu PYK i wisi... Nawet jak miałem odpalonego Winampa i słuchałem muzy, to on nadal gdzieś tam w tle działał...

Modem mam Thomsona (z Wi-Fi) U-TWG870U(EU), użytkownicy UPC pewnie wiedzą o czym mówię (w necie sporo negatywnych opinii o nim krąży). Pytanie czy to w ogóle możliwe aby modem powodował takie przywieszenia? Wcześniej w ogóle nie zwracałem na niego uwagi, bo i nie było takiej potrzeby. Teraz sprawdziłem, no i rzeczywiście potrafi się nieźle grzać, ale żeby wieszało to kompa? No rozumiem jeszcze, że sieć odetnie czy coś, ale takie zachowanie?

A może to czysty przypadek i coś innego dziwnym zbiegiem okoliczności nawaliło? Od razu mówię, że odkurzyłem specjalnie kompa, itp. itd. Wentylację ma dobrą, przez kilka lat nie było mowy w ogóle o żadnych tego typu zwiechach. Z tego co kojarzę to wieszał mi się do tej pory w momencie korzystania z FireFoxa, a miałem jakieś problemy z wtyczką flashową Adobe Shockwave. Może to to?

Z góry dzięki za pomoc,
Pozdrawiam

--
GJS