Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zmiana HDD w Qnap.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zmiana HDD w Qnap.
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 7 Oct 2013 12:19:45 +0200
Dnia 2013-10-07, o godz. 09:54:59
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

> Mam pytanko, mam Qnapa TS-112 ale myślę czy nie zmienić na TS-212 i
> czy nowy Qnap przyjmie dysk ze starego czy trzeba od nowa robić
> format co wiąże się z utratą danych ??

Przy jednym dysku raczej bez problemów - QNAP twierdzi że nowy NAS
powinien z dysku odczytać konfigurację i nie powinno być problemów.

http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?system_migration.htm

Natomiast z większą ilością dysków bywa różnie. Przekładałem dyski
między dwoma egzemplarzami tego samego typu (TS-459) i wolumin RAID-5
który był na nich nie był widoczny. Można kombinować wtedy z zapisaniem
konfiguracji na jednym i odtworzeniu na drugim ale też nie gwarantuje
to sukcesu. Ja mimo wszystko bym zrobił backup dysku przed
kombinowaniem. ;-)

Przy okazji: Wczoraj mi mój domowy TS-219 P II (2 dyski WD RE4 2TB w
RAID1) poszedł sobie "w krzaki". Podczas normalnej pracy (DLNA, jedna
sesja FTP, odpalony Download Manager) nagle przestał widzieć dyski.
Reset pomógł ale chyba trzeba się będzie mu się baczniej przyjrzeć.

Zdrówko