Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SMART pytanie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SMART pytanie
From: Tomasz Jasiński <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 02 Sep 2013 02:31:38 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 01 Sep 2013 20:37:00 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <l001gg$hbp$1@node2.news.atman.pl>
 od TOMASZEK <tomaszek1983@fuck.onet.pl>  :
>W dniu 2013-09-01 20:24, JoteR pisze:
>Technologia
>
>Przeraża mnie, że ta głupota może być wliczana do SMART'a. Ale pewnie
>tak jest. I tak oto ekolodzy przyczynili się do zafałszowania wyników
>SMART'a ;)

Prosta sprawa, wystarczy poczytać:
http://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

0x04 - start/stop - ilość cykli włączenia/wyłączenia napędu talerzy
        (przy włączaniu/wyłączaniu dysku lub przy przechodzeniu w tryb
uśpienia)

0xC1 - ilość cykli parkowania głowicy na rampę(silnik pracuje nadal).

W przypadku niektórych dysków WD nie ma prostego sposobu na
zmniejszenie ilości parkowań głowicy na rampę(teoretycznie jest, ale
niezbyt elegancki), wartość parametru 0xC1 może spokojnie przekroczyć
milion po kilku miesiącach pracy, tego typu dyski nadają się bardziej
do zastosowania jako dyski przenośne w kieszeniach USB czy SATA.

"inny punkt siedzenia"(nowe wcielenie identyfikatora) powinien
podesłać wartość pozostałych parametrów, bo sam 0x04 za mało nam mówi.

--
Tomasz Jasiński
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko