Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Odtwarzanie po sieci

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Odtwarzanie po sieci
From: Michal <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Mon, 23 Sep 2013 00:19:36 +0200
W dniu 2013-09-22 20:18, Wojciech Waga pisze:

> Chciałem XMBC zainstalować na jakimś pudełku typu RaspberryPI, ale też
> wygoda użytkowania byłaby niższa.

Generalnie projekt bardzo fajny, RPI też ciekawa konstrukcja, tylko żeby
to złożyć w całość z wygodną obsługą (pilot itp) trzeba trochę się
napracować i pieniędzy włożyć, a biorąc pod uwage wydajnośc nie jestem
pewny czy na 100% poradzi sobie z wysokoprzepływowymi filmami FullHD.
Mi by się nie chciało w czasch gdy sieciowego bluraya 3D z MediaHubem
SmartTV widziałem ostatnio za 250 zł, w tym 4-dyskowe wydanie specjalne
Hobbita bluray 3D ware ~100 zł
- wychodzi sieciowy bluray 3D za 150 zł. Mówię o Samsungu E5500 jakiego
widziałem ostatnio w Mediaexpercie - może nie topowy i najnowszy model,
ale przy tej cenie nie ma co wybrzydzać. Kupuje się gotowe estetyczne
pudełko zużywające w trakcie odtwarzania ~15W, odtwarzające filmy DVD,
Bluray, w tym 3D, ze streamingiem po sieci z DLN i udziałów, vodami,
iplexem, youtube itp.

> Tych Bluray LG nie znałem, wyglądają bardzo ciekawie.
> Jednak warto się czasem zapytać. Dzięki za pomoc.

Ja akurat używam LG BD550 kupionego w połowie 2011 i generalnie sobie
chwalę właśnie za wygodę używania. Radzi sobie z większością filmów,
może z wyjątkiem jakiś gigantycznych plików po 20-30GB - nie testowałem
takich filmów. Jedna uwaga - z LG jest tak, że te niższe modele na
Mediatekach od lat bez problemu odtwarzają filmy z plików, a
paradoskalnie wyższy model LG BD560 z lepszej jakości procesorem
Broadcoma i wbudaowanym wifi i smartTV nie odtwarzał większości filmów
(brak wbudowanych kodeków). Te modele zostały zastąpione nowszymi, ale
zasada w LG utrzymuje - playery na mediatekach bez problemu obsługują
filmy z plików/po sieci, te droższe na broadcomach nie - sięga to czasów
co najmniej 2009 r.

--
/MB