Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] RAID 1 awaria dysku i koniecznośc zwiekszenia miejsca.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] RAID 1 awaria dysku i koniecznośc zwiekszenia miejsca.
From: "m7marek" <m7marek@interia.pl>
Date: Thu, 19 Sep 2013 17:20:26 +0200
RAID 1 (lustrzany) na płycie M4A78-EM na chipsetach AMD 780G/SB700, 2 dyski SATA2 1TB, jeden dysk padł (masa bad sektorów i błędy SMART) i macierz go rozpięła do JBOD. Macierz zapchana na 90%, jest również na niech system WindowsXP. Próbowałem podłączyć 3 nowy dysk 2TB by zrobić backup, ale wpinając do złącz SATA 1..4 jest przydzielany do RAID, a z kolei po podpięciu do złącza SATA5 on jest widoczny normalnie ale nie jest widoczny RAID i nie ma możliwości startu systemu z RAID. Wiec podjąłem decyzję na razie, żeby na tym nowym dysku odbudował się RAID1 i właśnie trwa ta operacja. Jutro będę miał drugi taki sam 2TB nowy dysk i chciałbym żeby te nowe dyski zastąpiły stare. Jak to zrobić by pozostawić zawartość macierzy ale by zwiększyć rozmiar z 1TB do 2TB, bo chyba przez samą odbudowę tego nie osiągnę?

--
m7marek

  • [PECET] RAID 1 awaria dysku i koniecznośc zwiekszenia miejsca., m7marek <=