Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] laptop/ tablet z wbudowanym modemem czy nie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] laptop/ tablet z wbudowanym modemem czy nie
From: Tomasz <twitek4@gazeta.pl>
Date: Sun, 25 Aug 2013 23:27:38 +0200
witam

Jestem na urlopie, w rejonie w ktorym aero2 miał działać, ale niema zasięgu. Poradziłem sobie, ale chciałbym jeszcze raz zebrać wnioski razem do kupy, może przy następnych dyskusjach, będziecie linkować do momich przemyśleń.

Zalety Tabletu/laptopa/netbooka z wbudowanym modemem:
nie wystaje, nie trzeba pamiętać aby zabrać.
wady:
kosztuje więcej niż zewnętrzne urządzenie
w zasadzie wymaga drugiej karty sim (czasami wada, czasami zaleta)
za parę lat nie będzie obsługiwał topowych/użytecznych technologii
jest w zasadzie niewymienialny, lub wymiana będzie kosztowna
w wypadku marnego zasięgu, niema nadziei na poprawę. tu jeszcze jedna dygresja. w domu, to się używa kabelka albo wifi, na wyjeździe - właśnie modemu. o ile ktoś używa tylko na działce - fanie. a jak ktoś używa na wczasach, na delegacji.. to?

modem zewnętrzny:
Wady, właściwie jedyna i to nie do końca - wystaje
Zalety: jest tańszy, można go wystawić na kalelku za okno, co w niektórych przypadkach jest jedyną możliwością korzystania z netu, chyba że ktoś woli siedzieć na podwórku słońcu/deszczu z przyciemnionym ekranem, bo bateria trzyma 20 minut. jest rozwojowy, bo stary można sprzedać, kupić nowy (tak musiałem zrobić jak na rynku pojawiło się aero2)
można go wetknąć w router, może służyć za pendriva.

Wyjście trzecie: wifi router
jak wiadomo wszystkei nowe urządzenia typu tablet, laptop mają wifi, ktrego zasięg i tak jest marny, ale zazwyczaj wystarcza na pokrycie mieszkania. O ile same routery wifi są drogie - znaczy coś koło 200zł, to taki router można zrobić ze starego telefonu. ja akurat starego telefonu nie miałem, więc wykorzystałem sgs2. działa fenomenalnie. telefon stał na oknie gdzie był najlepszy zasięg, a laptop i tablet miały internet po wifi. niestety bez stałego podpięcia do zasilacza w praktyce się nieda, bo telefon wytrzymywał 3 godziny.

reasumując: najlepiej wychodzi router wifi.  pełna wygoda i przystępna cena

ToMasz

PS. Dzisiejszy odcinek sponsorował pakiet 6giga na wakacje.
PSS Musiałem wyjąć z telefonu podstawową kartę sim, ale uruchomiłem na telefonie cSIPsimple (telefon przez internet), na nim numer stacjonarny - na który przekierowałem rozmowy z mojej wyjętej karty sim. Działa