Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ASUS 1201N się przegrzewa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ASUS 1201N się przegrzewa
From: "xcpy" <xcpy@xcpy.xcpy>
Date: Sun, 4 Aug 2013 12:59:55 +0200
Mam ASUSa 1201N (netbook), który ma już ponad 3 lata. Działa bez problemów, zawsze był dość ciepły, ale ostatnio (są upały) trochę się przegrzewa. Wziąłem programy do sprawdzenia temperatur i GPU oraz CPU mają koło 80 stopni (nawet ponad), kiedy prawie nic się nie dzieje.
Zauważyłem też, że karta graficzna chodzi na 800MHz w tym stanie.

To zle - w idlu / 2D taka karta powinna miec max 300MHz -
- zreszta sprawdz w np. GPU Shark jakie ma performance state'y
i w jakim aktualnie chodzi:
http://www.ozone3d.net/gpushark/

A co z procesorem?
Tez nie wchodzi w oszczedne stany?
(mniejszy mnoznik a co za tym idzie zaegar + mniejsze volty)

Jesli tak, to tu glownie lezy problem,
choc pora roku i kurz w srodku tez pewnie robia swoje :).

moim desktopie nowy Radeon HD7770 elegancko zwalnia w idle do 300MHz, a do gier wskakuje na 1GHz. Nie da się podobnie zrobić w tym netbooku? Po cholerę to tak zapieprza jak on nic nie robi, a na pewno przez to się dodatkowo grzeje?

Tak, to na pewno niepotrzebnie nagrzewa komputer -
- poza tym "oszczedne stany" cpu czy grafiki
to nie tylko mniejszy mnoznik/zegar, ale rowniez mniejsze napiecie.
Ma to ogromny wplyw na cieplo - zreszta zobacz sobie na wiki
na wydzielane "waty" jako funkcje (m.in.) f (czestotliwosci) i U (napiecia zasilajacego). .