Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pendrive działa lub nie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pendrive działa lub nie
From: Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij>
Date: Fri, 02 Aug 2013 13:41:59 +0200
Osoba wozniak grzegorz napisała na pl.comp.pecet:

> Może udev jakąś regułę dopasował i wrzuca Ci go pod inną nazwą w /dev
> . Zrób diffa ls -1 /dev/ przed i po włożeniu pena :)

Dzięki za odpowiedzi. W /dev pojawia się sg4. To samo widzę w dmesg:
[11237.796986] sd 8:0:0:0: Attached scsi generic sg4 type 0

> udevadm monitor , włóż i obserwuj co udev czaruje ;)

http://wklej.org/id/1099546/

Znowu sg4. Przy wyjmowaniu przedstawia się jako sdc:
http://wklej.org/id/1099548/

Niestety mknod /dev/sdc b 8 32 nie daje żadnego efektu, to znaczy
utworzył sobie urządzenie (niczego nie wypisał, ale ponowne wydanie tego
polecenia po serii próbnych włożeń i wyciągnięć pendrajwa wypisuje
mknod: ?/dev/sdc?: Plik istnieje (przy wyciągniętym pendrajwie też).

I teraz fdisk przy włożonym pendrajwie:
fdisk: nie można otworzyć /dev/sdc: Nie ma takiego urządzenia ani adresu

[root@linux mk]# fdisk /dev/sg4
(brak wyjścia, czeka na coś)

[root@linux mk]# cfdisk /dev/sg4

BŁĄD KRYTYCZNY: Nie można pobrać rozmiaru dysku
           Proszę nacisnąć dowolny klawisz, aby zakończyć cfdisk

Inny pendrajw:

udevadm monitor
http://wklej.org/id/1099550/

Ki grzyb, problem programowy? Widzę w cfdisku coś takiego:

http://wklej.org/id/1099558/

Mój pendrajw (sprawdzone na ubuntu) różni się jedynie flagą rozruchową,
bo mu jej nie nadałem i etykietą.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur