Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Czy procesor gryzie?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Czy procesor gryzie?
From: Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com>
Date: Sun, 21 Jul 2013 11:20:11 -0700 (PDT)
No to szukam komputera. I zagwozdka na początku:
dlaczego odradzają mi procesory AMD, i wciskają i3?
Czy procesory AMD, np. dwurdzeniowe do laptopów/netbooków są gorsze niż
procesory Intela?

Pytałam kilku osób, kilku "mniejinformatyków", i kilku "bardziejinformatyków" o
podstawę/rdzeń komputera, i wszyscy jak jeden twierdzą, że tylko intel (jak dla
mojej niewymagającej osoby) i3.

Wszyscy na pytanie o AMD odpowiadają "nie/niepolecam", ale mało w tym konkretów.

Czy to prawda? Bać się/obawiać produktów AMD, np. popularnej w sklepach i
serwisach serii E2?
Czy seria C od AMD jest nowsza/lepsza od e/e2?

Wyjaśnienie mojego pytania i poszukiwań:
Wiadomo z innego wątku, że mój netbook nie pozwala nawet na przeglądanie
internetu (ASUS eee PC 901, procesor Atom 1.6/512, ram 1 GiB, dwa dyski ssd 4+8
GiB).
Sama nie wymagam dużo:
- przeglądam internet (IE, a częściej Chrome)
- nie używam komunikatorów (bo mam czat na gmailu)
- z pakietu MS Office używam tylko Worda i Exela
- czasem drukuję na canon lbp 3000 łaczonej via usb
- słucham radia lub muzyki z płyt (nagrywarka na dwa usb dvd plextor, zestaw
głośnikowy creative 5.1))
- do płyt (programy, wypalanie, instalacje systemu) mam zewnętrzny napęd dvd
plextora
- skoro mam plextora dvd to komputer bez napędu może być
- może być mały ekran 10-13, zupełnie mi to nie przeszkadza, obecny ASUS ma
tylko 8,9 cala, oraz mam zewnętrzny monitor lcd 20 cali EIZO starego formatu 4:3
- mam mieć wg doradców 4 GiB ramu - to teraz podstawa?
- dotąd używałam win XP prof sp3 okrojony pod mój kompuret w programie nLite
- NIE CHCĘ win8 - i wiem że tu może być kłopot
- bardzo lubię i chcę mieć win7, takich używam w pracy i u znajomych (chyba
HOME)
- w nic nie gram i nie będę
- może być różowy

MAJKA