Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki skaner teraz kupić?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki skaner teraz kupić?
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 25 Jun 2013 16:03:01 +0200
Użytkownik "Pszemol"  napisał w
news:kqc1kt$bgq$1@dont-email.me...
: "Eneuel Leszek Ciszewski" wrote in
: message news:kq71qf$gb8$1@speranza.aioe.org...
: >> Najzabawniejszą cechą skanera płaskiego jest jego trwałość -- łapanie
: >> brudu, którego nie można nijak usunąć.

: Z tym, że każdy taki skaner ma prostą metodą zdjęcia szyby
: do łatwego jej wymycia z obu stron. Odnowiłem w taki sposób
: nie do poznania 10 letni skaner żyjący w domu nałogowego palacza.
:
: Żadne "płyny myjące" nie zastąpią włożenia wyjętej szyby pod kran
: i umycia jej Ludwikiem :-)
:

Też myłem ludwikiem, ale po umyciu szyb okazało się, że brudna jest również
delikatna optyka: te wszystkie elementy o precyzyjnie wykonanych
krzywiznach...

Rozebrałem, przemyłem, złożyłem. No i od tego czasu wszystkie skany są
koślawe. A w dodatku musiałem zapomnieć o kolorowych, bowiem wdał się żółty
zafarb...

No ale i tak używam go do skanowania dokumentów, gdzie kolor by jedynie
przeszkadzał. OCR-om jakoś koślawość obrazu nie wadzi nic a nic.

Jeśli ktoś jeszcze tego nie wie, to skan w postaci bit-mapy zajmuje
kilkanaście razy więcej miejsca, niż z-OCR-owany, i następnie zapisany w
formacie takim, jaki OCR-soft zaproponuje...