Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] jaka niedroga płyta pod AM3+

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] jaka niedroga płyta pod AM3+
From: "m7marek" <m7marek@interia.pl>
Date: Wed, 22 May 2013 17:58:13 +0200
witam

Niestety padł mi zasilacz i pociągnął za soba płytę którą lubiałem i która miała niemal wszystko GA-MA78GM-S2H jak na tak malutką płytę. Procesor AMD Athlon II X2 250 przetrwał i jeszcze trochę mogłem na tym pociągnąć, Teraz staję przed wyborem. Nawet zastanawiałem się nad Intelem, choć do tej pory od zamierzchłych czasów pierwszego mojego procesora AMD386DX40 aż do tej chwili unikam Intela. I pewnie bym wybrał w końcu Intela gdyby spalił się również procesor.
A tak na razie pociągnął bym na tym co mam.
Właściwie porównując dwa w podobnej cenie procesory i z dobrym stosunkiem możliwości/cena:AMD X6 FX-6300 i Intel Core i3 3220 to chyba jednak minimalnie AMD wygrywa i można go jeszcze podkręcić, choć z drugiej strony Intel bedzie chłodniejszy, przynajmniej tak mi się wydaje.

Ale przejdę do sedna.
Potrzebuję niedrogiej płyty (wg priorytetów):
- z podstawką AM3+
- by obsłużyła na razie AMD Athlon II X2 250
- a w przyszłości coś takiego jak AMD X6 FX-6300
- miała choć jedno złącze SATA3
- 2x stare PCI (ostatecznie 1)
- dobrze by było zeby miała PATA (bo jakoś nie ufam przejściówkom SATA<>PATA)
- przydało by się USB3
- może PCI Express x16 w wersji 3.0
- 4 sloty DDR3
- i tu się zastanawiam czy ma mieć wbudowaną grafikę VGA i HDMI, stara płyta miała i właściwie byłem zadowolony, ale do tej pory na gry nie miałem czasu, ale tak musiałbym jakąs kupić już teraz.

Jest wogóle strona na której to wszystko mógłbym wpisac i ładnie mi znajdzie co mam do wyboru?

--
m7marek