Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Vordon -- smartfon

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Vordon -- smartfon
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 15 May 2013 20:53:31 +0200

"Padre" kmh22l$o5a$1@mx1.internetia.pl

Ale GPS ma ponoć słaby:

   Mediatek MT6620 -- ten sam, który jest w Goclever Tab M703G

   http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G5yhTA9HgLY#!
   4 minuta 33 sekunda.

No nie żartuj, łapanie fixa w pomieszczeniu gdzie inny łapie z trudem
3 satelity o niczym nie świadczy, szczególnie że nie jestem pewien czy
ta sympatyczna z głosu pani wie że bez ściągnięcia danych GPS-A pierwszy
fix jest zazwyczaj długi, ważne ile trwają kolejne kiedy GPS wie już
chociaż na którym kontynencie się znajduje.

I ja uważam, że ta sympatyczna z głosu pani mówi nieco bez
sensu, bo jednak dziś może być taki układ satelit a jutro
(czy za godzinę) zupełnie inny a SoC MT6620 to całkiem nowy
chipek.

 http://www.mediatek.com/_en/01_products/04_pro.php?sn=72

I teraz pytanie -- tu i ówdzie MT6620 występuje jako SoC
a czasami jakoś inaczej. Czy to jest SoC (z CPU itd. na
pokładzie) czy oddzielny układ do CPU?

Czy każdy z tych (smartfonowych) układów jest zintegrowaniem
CPU/GPU/GPS/WiFi/BT czy jest inaczej? A jeśli jest inaczej,
gdzie można znaleźć jakieś spójne informacje. ZTCW ARMy nie
są produkowane przez jednego producenta, ale są projektowane
przez jedną firmę sprzedającą swe licencje producentom. Czy
ci producenci jakoś modyfikują te projekty, a jeśli tak, do
jakiego stopnia itd...

IMO najlepszy jest Qualcomm, później MediaTek a za nim reszta,
o której czasami nie warto nawet myśleć, ale być może jestem
w błędzie.

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'