Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki NAS do backupu, osiągi nieistotne

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki NAS do backupu, osiągi nieistotne
From: "R.e.m.e.K" <go@dev.null>
Date: Sun, 12 May 2013 13:30:42 +0200
Dnia Sat, 11 May 2013 17:41:26 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> zdechł był w końcu przedwcześnie. Teraz padł pomysł NAS-a, przeglądam
> co teraz jest dostępne i po odfiltrowaniu na tapecie zostały:
>
> QNAP 2-Bay TurboNAS
> Netgear ReadyNas Duo v2
> SYNOLOGY DS211 2-bay
>
> ten netgear najtańszy, ale ma jakieś szemrane opinie.
> Czy to powyższe warte jest rozważenia? Czy może pomyśleć nad jakimś
> innym sposobem backupu? Ilość danych jest śmiesznie mała (pewnie 6-8
> GB/miesiąc), prędkość transferu jest kompletnie nieistotna, tudzież
> inne wodotryski jak torrenty, ajtuny i inne miszmasze. Jednakowoż
> [...]

Mam tego ReadyNAS Duo tylko w wersji v1. Uzywam od 3 lat do wlasnie kopii,
nie narzekam. Wodotryski tez ma. Rozszzerzylem mu pamiec z 256MB do 1GB,
doinstalowalem troche rzeczy, mam na nim nawet iSCSI i jedna partycja w
kompie pod Win7 jest z tego NASa :-) Poza tym normalnie masz tam serwer FTP,
http, jest PHP, nawet chyba sie mySQL znajdzie - mozna stawiac proste www.
Jesdyne co moze byc klopotem to ewentualna aktualizacja systemu (poza
aktualizacjami publikowanymi przez samego Netgeara). Chcialem tam ostatnio
zainstalowac serwer pewnej gry i zderzylem sie z niezgodnoscia bibliotek
systemowych. Na tym NASie pracuje Debian 3.1 i nie da sie dac nowszego, bo
procesor jestdosc egzotyczny (Sparc) a Debian przestal go wspierac przy
wersji 4.
Jesli jednak nie robisz takich cudow i nie bedziesz to polecam. Choc do
zabawy wolalbym dzis QNAPa ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K