Re: Szybki komputer czy taki istnieje?

Autor: Piotr Rezmer <p.r_at_bezbzdur.pl>
Data: Tue, 30 Apr 2013 21:28:12 +0200

RadoslawF pisze:
  pierwszy w pracy - 33MHz

> Mój pierwszy komp miał 1,77MHz, pierwszy 16bit miał 7,14MHz,
> a dwa pierwsze kompy w pracy miały 4,7MHz i 8MHz.

Chyba dokładniej 4,77 MHz. Czyli podstawowy tryb XT. 8MHz to był już
tryb turbo, który trzeba było wyłączać przy niektórych grach.

> Ja też, powiększę też offtopa zagadką dla innych emerytów,
> określcie po zegarach jakie to były komputery. :-)
> Dla ułatwienia ten szybszy z pracy miał procesor tej
> samej firmy co jeden z domowych. :-)

Tych domowych nie kojarzę, ale pamiętam czasy ZX91 (klawiatura
membranowa) i super/duper ZX Spetrum 48k, do tego drugiego zrobiłem
sobie klawiaturę tekturową coby opanować na przyszłość skróty
klawiaturowe, gdyby się okazało że spełni się moje marzenie posiadania
tej maszynki.

--
pozdrawiam
Piotr