Re: Zewn. nagrywarka DVD z zasilaniem sieciowym - jest taka?

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Fri, 26 Apr 2013 02:46:03 +0200

W dniu 2013-04-25 20:58, Kosu pisze:

> Używa np. część osób, które kupują oprogramowanie i muzykę, a nie
> ściągają wszystko z torrenta.

I dlatego potrzebują napędu optycznego w każdym PC? Bez żartów - ostatni
raz kupiłem soft na nośniku fizycznym parę lat temu, a bywa że
tygodniowo kupuję 20+ gier (i oczywiście nie mam w nie czasu grać), sam
katalog Steama ma u mnie ponad 1,5 GB, o Uplay, Origin, Capsule, Desurze
i DRM Free z bundli nawet nie wspominajÄ…c. W czasach kilkunastu gier
niezaleznych i Mass Effect 2 z Sahankiem 2 za całe 4,50 zł czy
6 dobrych gier Ubisoftu za 7,90 zł (w tym AC-B, Heroes VI Complete,
Driver SF, Settlers 7, WiC Complete, Rayman Origins, PoP Forgotten Sands
itp.) kto bawiłby się w piractwo czy kupowanie archaicznych wersji
pudełkowych.
Z muzyką podobnie - od paru lat nie kupiłem _nowej_ płyty CD Audio
(wyjątki to starsze wydania dostępne w antykwariatach) - teraz nawet
Amazon udostępnia w wersji cyfrowej wcześniej kupione u nich albumy
CD Audio.

> Ba. Nawet dyskietek niektórzy wciąż potrzebują

Nawet nie przypominaj, bo zostały mi jeszcze 2 licencje na dyskowego
Lexa od WK (to nie jest specjalnie tani soft) z archaicznym
zabezpieczeniem dyskietkowym z CopyControl pisanym na poczÄ…tku lat 90.
(sterowniki niskiego poziomu 16bit oczywiście nie działające na żadnym
systemie 64-bit - m.in. z tego powodu musiałem zmieniać na wersję online
i od tego czasu nie chcÄ™ Lexa w staromodnej wersji dyskowej - przy
wersji online masz dostęp do SIPa z dowolnego urządzenia
(nawet z tabletów) z praktycznie każdego miejsca.

> (nie bez powodu sÄ… tak strasznie drogie).

Chyba dlatego, że swego czasu ZUS wykupił pewnie połowę światowej
produkcji w jednym zamówieniu publicznym ;>

--
/MB