Re: SERWER BEZ MONITORA?

Autor: Piotr Rezmer <p.r_at_bezbzdur.pl>
Data: Thu, 25 Apr 2013 07:36:30 +0200

Stjopa Itenetowy pisze:
> Potrzeba małego serwerka w małej firemce co tylko ma udostępniać dyski
> i drukarkę przez WiFi paru laptopom.
> Szef nie chce dodatkowych gratów więc chce aby tylko samo "pudełko"
> sobie pracowało niepozornie gdzieś pod stołem pod drukarką (kombajnem
> wielofunkcyjnym podpietym do serwera przez Eth).

Jeśli ma to być tanio i przyzwoicie jeśli chodzi o prędkość, to
proponuję zakup dysku podłączanego przez ethernet a nie USB do routera,
czyli zestaw:
A) dysk sieciowy z portem ethernet (czyli NAS)
B) router WiFi (lub Access Point jesli już masz router do internet)

Skoro drukarka ma własny port ethernet, to nie ma potrzeby jakiegoś
specjalnego jej udostępniania przez router. Po prostu jest to kolejne
urządzenie w sieci (tak jak każdy inny komputer).

--
pozdrawiam
Piotr