Re: wymiana gratów

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Thu, 18 Apr 2013 22:27:58 +0200

W dniu 2013-04-18 21:10, LPPL pisze:

> Użytkownik "Michal"

> Jakbym poszukał, to by sie znalazło coś lepszego, ale wlazłem przed
> chwilka na gumtree (której to raczej do kupowania niepierdółek
> niepolecam:) a tam na pierwszej stronie:
> [...]
>
> Wiem, żadna okazja, ale jest 7 i skoro gość trzymał takiego starocia, to
> pewnie i monitor ma 15, góra 17' bańkę, więc taka oferta byłaby dla
> niego bardziej korzystna niż wymiana kilku bebechów za sporą cześć tej
> sumy i - w efekcie - podobny (ale również, moim zdaniem, bardziej
> ryzykowny) efekt.

Tu się zgodzę - jak ktoś nie ma "nie wiadomo jakich wymagań" to za te
pieniądze sprzęt wart swojej ceny, o ile zderzenie opisu z
rzeczywistością nie będzie druzgocące(*). W pracy jest kilka niemal
identycznych HP na C2Q i C2D i sprawujÄ… siÄ™ bardzo dobrze, przy okazji
majÄ… poprawnie wykonane czytniki kart, a nie te badziewia jak w
większości sklepów komputerowych z kablami o grubości włosa.

Niestety na tym przykładzie wychodzi jak na dłoni to czego nie lubię w
takich zakupach - sprzedawca w stylu "polaczek-cwaniaczek".
Te 11,32 GHz bijÄ…ce po oczach (BTW: tak liczÄ…c w AMD FX 8xxx mamy
w domach CPU po 32 GHz - WOW robi wrażenie ;>
- Na zdjęciu dużo lepszy XFX 5770, w opisie R5750 nie wiadomo jaki
- Napęd optyczny Blu-ray lub nagrywarka DVDRW - pewnie będzie stary
   DVDRW, ale nabywca już ma przed oczami Bluraya.
- Na zdjęciu wachlarz recovery disc i Win7Box x64 PL, w opisie KOMPUTER
POSIADA ZAINSTALOWANY ORYGINALNY WIN 7 LUB XP zgodny z kluczem
licencyjnym na obudowie - pewnie w praktyce będzie zainstalowany z
pokątnego źródła OS bez hardcopy i problemy z poprawnym licencjonowaniem.
- rozpisywanie się o "MEGA SZYBKiej PAMIĘCIĄ 1 GB DDR 5" jakby R5750
mógł meć inną, za to taktycznie przemilaczane jaka jest te 2 GB głównego
RAM (AFAIR Q45 może mieć DDR2 i DDR3 - pewnie jest DDR2, co przemilczano).
- przy tej cenie mam wątpliwości czy rzeczywiście HDD jest nowy w folii
(to nie działalność charytatywna, a nawet nowy 500GB kosztuje 200+ zł)
- 1 mies gwarancji

Generalnie gdyby wszystko było jak należy - brać bo warto. Ale niestety
z tymi sprzedawanymi w PL poleasingówkami jest różnie i ta "nówka sztuka
nie śmigana/niemiecki emeryt słuchał na nim raz w tygodniu Radia Maryja"
w rzeczywistości bywa często wyeksploatowana bardzo,
z połową komponentów niezgodnych z opisem i problemami z poprawnością
licencjonowania softu - taki naród niestety. Obym się mylił.

--
/MB