Re: Dobry zasilacz

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 18 Apr 2013 00:06:58 GMT

On 2013-04-15, Piotr Rezmer <p.r_at_bezbzdur.pl> wrote:
> Zatem, je艣li tak trudno znale藕膰 informacje o klasach przedwzmacniaczy,
> uwa偶am 偶e je艣li m贸wimy o klasach A, AB itd to m贸wimy o ko艅c贸wkach mocy.

Super. To teraz na chwil臋 zapomnij o d藕wi臋ku, otw贸rz ksi膮偶k臋
o elektronice i poszukaj tam informacji o rodzajach wzmacniaczy.

A jak nie masz ksi膮偶ki, to otw贸rz angloj臋zyczn膮 wikipedi臋.

Klasyfikacja wzmacniacza jest 艣ci艣le zwi膮zana z jego zasad膮
dzia艂ania. Jako艣膰 d藕wi臋ku to po prostu jeden z efekt贸w zastosowania
takiego urz膮dzenia w konkretnym problemie. Niekt贸rym tu si臋 chyba
wydaje, 偶e "A to takie daj膮ce dobry d藕wi臋k, a B to takie daj膮ce
gorszy". Tak jak ziemniaki klasy A i B...

I tak: wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 przyk艂ad贸w (nawet na wiki) dotyczy
akustyki. Po prostu pisz膮 przeci臋tnemu cz艂owiekowi "wzmacniacz"
od razu kojarzy si臋 z hifi i trudno jest to przeskoczy膰 (jak wida膰
w w膮tku). Element 艣rodowiskowy.

Spytasz o "wzmacniacz" jakiego艣 fizyka-eksperymentatora i on Ci
b臋dzie m贸g艂 przez ca艂y dzie艅 gada膰, cho膰 s艂owo "g艂o艣nik" mo偶e
si臋 nie pojawi膰...

> Ale proponuj臋 zako艅czy膰 w膮tek, za bardzo odbiegamy od tematu grupy a nie
> ma sensu spiera膰 si臋 o nieistotny problem.

Jakby spieranie si臋 o terminologi臋 z elektroniki by艂o jakkolwiek
mniej istotne ni偶 inne tematy dyskusji. No ale wszystko mi jedno. I tak
nie bardzo mam czas (jak wida膰).

pozdrawiam,
Kosu