Re: Zyxel nsa310

Autor: BQB <adres.anty_at_spamowy.com.invalid>
Data: Sun, 14 Apr 2013 12:24:14 +0200

W dniu 2013-04-13 18:19, miab pisze:

> Mowa jest o szybkich dyskach i szybkim NAS a nie o jakichÅ› penikach za
> dyszkÄ™.

Miałem takie tanie "NASy", z portem 1Gbit, bo miałem nadzieję, że będzie
szybko ale niestety było wolno. Prędkość w niektórych wynosiła 4 MB/s, w
innych była większa, ale żaden tani - do 600 zł nie miał prędkości
większej niż 10 MB/s. Trzeba było również używać specjalnego programu,
aby można było się z tym dyskiem komunikować. Oczywiście program był pod
windows, wymagał praw admina i nie mógł działać jako usługa. Co mnie
bardzo zawiodło, brak możliwości zapisu z więcej niż z jednego kompa w
danym czasie. Zobacz sobie, jak będzie szybko działać, gdy będziesz go
używał przez sambę mając na dysku jakieś 300 000 plików. W dzisiejszych
czasach szybciej coś przez neta wyślesz. Po FTP działa dobrze. Transfery
po FTP jakieś 20-30 MB/s. Jak uważasz, że przy takich transferach to
szybki NAS, to ja zakończę.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl