Re: wymiana gratów

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Thu, 11 Apr 2013 06:53:32 +0200

W dniu 2013-04-10 17:31, LPPL pisze:

> Nieopłacalne. Choćby dla tego, że trzeba pewnie też dołożyć ramu, co
> drastycznie zwiększy cenę adaptacji.

        Tu w 100% zgoda.

> Lepiej wyszukać coś polisingowego; w przedziale 300-400 cierpliwym trafiają się naprawdę perełki,

        Jak ktoÅ› gustuje w antykach.
Za podobne pieniądze można złożyć coś budżetowego na AM3+ ze
zintegrowaną grafiką i portem IDE by zachować HDD i DVDRW
(jedyne części warte przełożenia).

> kilkukrotnie szybsze od tego zabytku i w dodatku prawie zawsze z
> nowszym, legalnym systemem, niż (Watsonowsko zakładam)) wątkotwórca ma,
> co też nie jest (albo już nie długo będzie), przeca, bez znaczenia.

Niekoniecznie - znam ludzi którzy kupowali nawet Windows 3.1 w czasach
ich świetności. Ale pewnie jest OEM, czyli wg pomysłów MS OS do piachu.

BTW:
MS wymyślił sobie jak sprzedać coś dwa i więcej razy - tzn. mam na myśli
MS Refurbished licence. Tylko czekać aż jakiś lobbysta z MS wyśle do
akcji bojowe policji gospodarczej by postraszyć ludzi i prawem siły, a
nie siłą prawa przekonać, że wszystkie stare licencje są passe.
Inna sprawa to, że drugi obóz też ma za uszami - wystarczy rzucić okiem
na A - mnóstwo jest tam komputerów poleasingowych importowanych z
zachodu z systemami dziwnym trafem w wersji PL. To jest naruszenie jak
najbardziej, ale jeśli sprzedawane jest to z komputerem w normalny
sposób pilnując pierwotnej wersji systemu, to nie wiem na jakiej
podstawie MS chce drugi raz pieniÄ…dze za ten sam OS.

--
/MB