Re: Dobry zasilacz

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon, 08 Apr 2013 18:43:34 +0200

W dniu 2013-04-08 03:44, Michal pisze:

> Teraz karta graficzna - pokaż mi kartę, która w IDLE pobiera te 112W.

To była podkręcona karta jakiejś nieznanej mi firmy Club albo coś
podobnie brzmiÄ…cego. JakaÅ› skrajnie droga dla graczy.

> Współczesne karty, nawet mocne pokoju R7970 czy GTX670 w IDLE biorą
> typowo kilkanaście W, starsze najmniej energooszczędne karty z dużą
> ilością SP jak R4870/GTX8800 nie więcej niż 40-50W w IDLE. Pod pełnym
> obciążeniem to co innego i dopiero tu 112W to dolne stany średnie,
> wydajne jednordzeniówki potrafią mieć 180W TDP, a dwurdzeniowe potwory
> nawet ponad 300W - ale pisałeś o IDLE.

Ok, nie wiem jaki stan miała ta karta. Miałem na myśli stan spoczynkowy
komputera, gdzie nic się nie przelicza, nikt nie gra. Być może nie był
to stan stricte idle samej karty graficznej.

> Znowu - co to za monitory? Nawet niezbyt oszczędne combo TV/monitor 27"
> bierze mi ~35W - bardziej nie można tego rozjaśnić, bo aż oczy bolą.

DELL U2410. Ciągnie równiutko 65W każdy. Brightness 30 / cotrast 38 - o
ile to rzutuje na pobór.

> Chyba jak robiłeś grzanki na śniadanie i w obwodzie toster się zaplątał.

Faktem jest, że da się grzanki robić na tym. Wzmacniacz waży coś koło
19kg z tego co pamiętam - z czego większość kg to transformator.

--
Pozdrawiam
Marek