Re: Szukam dobrej klawiatury

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 02 Apr 2013 13:19:10 GMT

On 2013-04-01, $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com> wrote:
> Jasne, że piszę na radar, choć nie uczyłem się przy pomocy jakichś
> programów, więc na obcej muszę od czasu do czasu zerknąć na klawisze.

Nie wiem co to znaczy "na radar" i o jakie programy Ci chodzi.
Pisania bezwzrokowego najlepiej nauczyć się po prostu pisząc, a nie
specjalnie trenujÄ…c (podobnie jak ortografii najlepiej uczy siÄ™ czytajÄ…c
książki, a nie zapamiętując słownik).

Ludzie piszą różnie: inaczej układają ręce, wciskają klawisze innymi
palcami. Tradycyjna klawiatura jest uniwersalna, więc dość łatwo
jest się przesiąść (jeśli używasz kilku kompów) lub przestawić na nową.

Tyle że podświadomość jest silna i czasem nawet krótszy shift potrafi
doprowadzić do szału (nie mówiąc o przesunięciu między liniami itp.).

Moje pytanie brzmi: czy używając bezwzrokowo swojej klawy, jesteś
w stanie pisać na innych. I czy nie będzie tak, że jak kiedyś ją
wymienisz, to będziesz się uczył pisać od zera :).

pozdrawiam,
Kosu